W przypadku wyjątkowo wielu małych firm jedną z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy stanowią ulotki. Dotyczy to w głównej mierze tych przedsiębiorstw, które funkcjonują na lokalnym rynku. W tych okolicznościach to może być dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy firma pragnie dotrzeć właśnie do tych klientów z tak zwanego własnego podwórka. Jednocześnie ulotki danej firmy często uświadamiają potencjalnym klientom, że oto pojawiło się nowe przedsiębiorstwo na rynku, któremu może warto przyjrzeć się bliżej. Jeśli ulotki reklamowe zostaną zaprojektowane w intrygujący sposób, mogą wzbudzić prawdziwe zainteresowanie i przyciągnąć uwagę ewentualnych odbiorców. Wobec tego trzeba zadbać o ciekawie wykonane ulotki. Inaczej zostaną od razu wyrzucone do kosza bez żadnych skrupułów. Oprócz tego ulotki mogą stać się pierwszym krokiem w celu wyróżnienia się. Będą ważnym początkiem strategii marketingowej, która powinna rozwijać się wraz rozwojem przedsiębiorstwa. Po prostu trzeba od czegoś rozpocząć.
Strategia
Zasadniczo żadna strategia marketingowa nie gwarantuje odniesienia sukcesu, chociaż niewątpliwie takie są jej założenia i główne cele. Tyle że dokonany wybór nie zawsze jest trafny, pomimo że na pierwszy rzut oka wydaje się inny. Po prostu niekiedy coś w drodze realizacji zawodzi. Niektóre zagrożenia dostrzeżone na czas można przekuć na powodzenie i dokonać zmian w strategii marketingowej, wybierając z czasem inną drogę do celu. W każdej sytuacji należy zachowywać czujność i ostrożność. No cóż, poszukiwanie odpowiedniej strategii marketingowej nigdy nie stanowiło prostej sprawy. Wręcz przeciwnie, często wymagało mnóstwa wysiłku oraz wielu prób, jako że wypromowanie jakiegokolwiek produktu to długotrwały proces. I raz na jakiś czas zdarza się, że pomaga przypadek. Na przykład hasło reklamowe jest tak niezwykle chwytliwe i podoba się innym, że pochwytują je do codziennego użytku. Wtedy to przyczynia się do utrzymania popularności produktu. Jednakże nie da się przewidzieć, czy dane hasło się spodoba.
Kampania
Przy decydowaniu się na działania marketingowe nie zawsze wiadomo, czym się kierować, jaka decyzja będzie najwłaściwsza w zaistniałej sytuacji. W tych okolicznościach dosyć często poważnym problemem staje się wybór odpowiedniej agencji marketingowej. Przede wszystkim to wynika stąd, że ta najbardziej przebojowa na rynku niekoniecznie bywa najlepszą możliwością. Na pewno pomocny może okazać fakt bardzo dobrego zdefiniowania głównego celu kampanii reklamowej. To może być niezła podpowiedź, jaki kierunek należy obrać i co powinno się przede wszystkim brać pod uwagę. To naturalnie wpłynie na to, jak cała kampania reklamowa będzie prowadzona w oparciu o wybraną strategię marketingową. Wiążą się z tym ogromne wyzwania i niekiedy zagrożenia, co jest jednoznaczne z tym, że nie należy w żadnym wypadku tracić z oczu głównego celu. Niewątpliwie dążenie do sukcesu stanowi długotrwały proces. Niemniej jednak w dzisiejszych czasach nie da się postąpić inaczej – na sukces trzeba coraz ciężej pracować.
Konkurencja
Każda firma działająca na współczesnym rynku ma coraz większe trudności z osiągnięciem sukcesu. Rosnąca systematycznie konkurencja z całą pewnością niczego nie ułatwia. Jednocześnie trzeba się liczyć z tym, że nawet przeciętny człowiek może kupić prawie wszystko, co zechce. I tak przykładowo codziennie ma do wyboru kilkanaście różnego rodzaju czekolad, herbat oraz całe mnóstwo innych produktów. Bardzo wiele z tych marek ma poważne problemy z utrzymaniem segmentu zdobytego na rynku. I jednoczenie nieustannie pojawiają się nowe marki, które walczą o własny kawałek tego tortu. Po prostu konkurencja się zagęszcza i to dzieje się w coraz szybszym tempie. W tych okolicznościach powstaje pytanie: co zrobić w celu nie tylko utrzymania udziału pewnego segmentu rynku, ale również jak zdobyć następne? Jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma i chyba w najbliższej przyszłości się nie pojawi. Chociaż marketing nie zaprzestaje poszukiwań pod tym względem, coraz częściej zerkając w stronę internetu.
Agencja
Znalezienie odpowiedniej agencji marketingowej może powodować całkiem sporo trudności. Chociażby dlatego, że istnieje ich naprawdę mnóstwo. Oczywiście przy wyborze agencji należy kierować się faktami, pomijając subiektywne odczucia. To w sumie nie stanowi żadnej tajemnicy. Niemniej jednak warto pamiętać, że mając do wyboru dwie agencje marketingowe, które odnoszą sukcesy podczas swoich kampanii reklamowych, nie będą tak samo stosowne. To w głównej mierze wynika stąd, że zapewne będą różnić się w sposobie podejmowania działań oraz odmienną strategią marketingową. Inaczej mówiąc, to, co wyjątkowo dobrze się sprawdza w jednym przypadku, bynajmniej nie musi być dobre dla innej firmy, nawet jeśli prowadzi działalność gospodarczą o podobnym profilu. Aczkolwiek trzeba wybrać jakąś agencję marketingową, która doprowadzi do wyróżnienia swojego klienta na rynku, a także zdobędzie dla niego uznanie wśród starych i nowych nabywców. A sztuka kuszenia staje się o wiele trudniejsza i nie tak łatwo zachwycić.